PLKOŇ
  -> Novinky -> Historie -> Současnost -> Členové -> Fotogalerie -> Videa -> Cvičení -> Recenze -> Odkazy -> Kontakt

Recenze

ŘÍJEN 2008 - ŘEV BOŘIVOJKY

V minivinárně s půvabným názvem „U žasu a kvasu“ /Čajkovského 28, Praha 3/ byl 21.října večer poezie. Členové divadla Plkoň zde inscenovali s úžasným šarmem a spoustou dobrých nápadů pásmo ze sbírky Kateřiny Slámové „Walz pro zrzka“. Jak se proslýchá, ti co představení neviděli, toho litují, a tak se pro ně chystá repríza. Nenechte si ji ujít. Když se nevejdete, znamená to, že jste měli přijít dřív. Možná bude pak ještě další repríza. /Pavel Vrána/

U žasu a kvasuU žasu a kvasu U žasu a kvasuU žasu a kvasu

Obzory Kutnohorska, č. 26 / ročník 19, ze dne 24.06.2008

Rány a objetí Patricie Koubské zahájily provoz galerie

Výstavou kreseb z cyklu Rány a objetí ilustrátorky Patricie Koubské zahájila sedlecká farnost provoz Galerie v horní kapli sedlecké kostnice. Zatímco při prohlídce dolní kaple, kde jsou v pyramidách a dalších bizarních obrazcích skryty kosterní pozůstatky téměř 40 tisíc lidí, si lze uvědomit fakt smrti a pomíjivosti lidského života, v horní kapli na návštěvníky z kreseb Patricie Koubské dýchne radost, okouzlení životem a přírodou. „Vždy, když něco dělám, tak dělám dvě věci současně. Proto jsem cyklus nazvala Rány a objetí. Každé objetí může způsobit ránu, každá rána může být uzdravena objetím. Proto jsou tyto dvě věci spojeny dohromady a navzájem se prolínají,“ řekla při vernisáži výstavy Patricie Koubská. Na cyklu Rány a objetí autorka začala pracovat loni na jaře a patrný je i její obdiv ke stromům. „Pro mě je strom archetyp, který symbolizuje člověka a jeho život. Dalším cyklem proto budou stromy a obloha,“ řekla Patricie Koubská, která se s rodinou chystá koncem léta přestěhovat z Kolína do Kutné Hory. „Budu Kutnohoračka a těším se na to,“ dodává výtvarnice.

Slavnostní náladu při první vernisáži v zajímavých prostorách horní kaple sedlecké kostnice navodilo sourozenecké trio Duškovi z Kolína. Za varhanního doprovodu Jana Kábrta zazpívali Mgr. Petr Hlavatý a Eliška Šeráková.

Patricie Koubská se narodila v roce 1973 v Kolíně. Ilustrovala řadu knížek s dětskou tématikou, které vydalo nakladatelství Portál, Fragment a Nové Město. Několik let vedla výtvarné kroužky v Praze, kde také vyučovala ve školce. Ve své volné tvorbě se orientuje hlavně na klasickou kresbu, nejraději tužkou, malbu akrylovými barvami a také se věnuje kombinovaným a netradičním technikám. V Kolíně vede výtvarné dílny při Domu dětí a mládeže. S ilustracemi Patricie Koubské se v současné době mohou setkat návštěvníci pražské vinárny U žasu a kvasu, kde vystavuje ilustrace k básnické sbírce Waltz pro zrzka od Katky Slámové. Výstavu v prostorách horní kaple sedlecké kostnice v Kutné Hoře mohou zájemci navštívit až do konce září.

ZÁŘÍ 2008 - FAUSTOVÁNÍ V BECHYNI

O víkendu 26.9.-28.9.2008 jsme se zúčastnili (i s dvěma novými přírůstky do Plkoně - Anetkou a Aničkou) loutkářské dílny Faustování v Bechyni. Stejně jako vloni ji vedl nám dobře známý lektor Štěpán Filcík ze společnosti Nipos Artama.  Fotografie a popis dílny V loňském roce vyšla v časopisu Amatérská scéna, č. 6/2007 krátká stať o loňském Faustování. Článek si můžete přečíst zde.

ČERVEN 2008 - OBZORY KUTNOHORSKA

V regionálních novinách Obzory Kutnohorska se objevila zmínka o našem představení. Více zde.

Ikona Plkoně